Stress & Πανελλαδικές εξετάσεις
https://youtu.be/RhLIMfe2TvY?feature=shared
Tι
είναι ακριβώς το άγχος και πώς διαφοροποιείται από το στρες; Μπορεί το
άγχος να λειτουργήσει θετικά για έναν μαθητή; Τι ρόλο παίζει το άγχος
των γονέων; Ποια είναι
η κατάλληλη στάση που πρέπει να κρατήσει ένας γονιός απέναντι στο παιδί
του αυτή την περίοδο; Υπάρχουν πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν τους
μαθητές να διαχειριστούν καλύτερα το άγχος τους; Ένα παιδί που
αποτυγχάνει να πετύχει τον στόχο του στις Πανελλαδικές πώς μπορεί να δει
αυτή την εμπειρία με υγιή τρόπο;
Στο
πρώτο podcast του myhealthykid η Λίτσα Ματθαίου υποδέχεται τον κύριο
Γεώργιο Χρούσο, ακαδημαϊκό, Ομότιμο Καθηγητή Παιδιατρικής και
Παιδιατρικής Ενδοκρινολογίας, έναν άνθρωπο που έχει αφιερώσει τη ζωή του
στη μελέτη του στρες και της ανθρώπινης ψυχοφυσιολογίας, και που είναι ο
πλέον ειδικός για να μιλήσει σε γονείς και εφήβους για την αγχωτική
περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων και να απαντήσει στα παραπάνω
ερωτήματα.
Ο
ακαδημαϊκός Ομ. Καθηγητής κ. Χρούσος ξεκαθαρίζει εξαρχής μια κρίσιμη
διαφορά: το στρες είναι φυσιολογικό και ωφέλιμο, καθώς μας προετοιμάζει
να αντεπεξέλθουμε σε δύσκολες καταστάσεις – όπως οι εξετάσεις. Το άγχος,
όμως, είναι η παθολογική, παρατεταμένη ενεργοποίηση του μηχανισμού του
στρες, και έχει επιζήμιες συνέπειες στο σώμα και την ψυχή.
Όπως
χαρακτηριστικά τονίζει: «Το μυστικό είναι να κρατάμε το στρες και να
διώχνουμε το άγχος. Αν έχουμε άγχος, τίποτα δεν δουλεύει καλά – ούτε η
μνήμη, ούτε η συγκέντρωση».
Ο
κ. Χρούσος, επίσης, επισημαίνει την αξία της ρουτίνας, της σωστής
διατροφής, του ύπνου και της σωματικής άσκησης. Οι μαθητές δεν πρέπει να
εγκαταλείπουν την άσκηση, όπως συμβαίνει συχνά. Αντίθετα, η μέτρια
φυσική δραστηριότητα μειώνει το άγχος και ενισχύει την πνευματική
απόδοση.
Ειδική
αναφορά έκανε ο κ. Χρούσος στον ρόλο των γονέων που είναι καθοριστικός.
Ο καθηγητής υπογραμμίζει: «Το άγχος των γονιών μεταφέρεται στα παιδιά.
Το βλέπουν, το νιώθουν – σαν μετάγγιση».
Οι
γονείς πρέπει να δείχνουν αμέριστη υποστήριξη, ηρεμία, και να
διαβεβαιώνουν τα παιδιά ότι η αγάπη τους δεν εξαρτάται από την επιτυχία ή
αποτυχία στις εξετάσεις. Ο ίδιος προτείνει να υπάρχει ένα Plan B ή και
Plan C, ώστε να μη βιώνεται η αποτυχία ως καταστροφή.
Τέλος,
αναφέρεται και στο φαινόμενο της νεανικής παραίτησης, το λεγόμενο
σύνδρομο NEED (No Education, Employment or Training), επισημαίνοντας ότι
τέτοιες συμπεριφορές αποτελούν σοβαρά προειδοποιητικά σημάδια και
χρειάζονται έγκαιρη παρέμβαση.
Ακούστε
τη συζήτηση στο podcast που ακολουθεί και κρατήστε… σημειώσεις για το
πώς να “επιβιώσετε” κατά την απαιτητική περίοδο των Πανελλαδικών
Εξετάσεων.
Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά και να θυμάστε τίποτε δεν τελειώνει εδώ. Aντίθετα, όλα τώρα αρχίζουν.
source:myhealthykid
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου